Thursday, May 28, 2009

Ishk, macam mane ni???

Thursday, May 28, 2009
erghhhhhh, I was blog-hopping this morning and dok tengok bloggers pergi holiday sana sini…myself pun aiming pun some place for holiday jugak ..thot nak pergi States or OZ [ visiting my cousins & good friends ] before I’m 40!! haha amik kau, "40" tu…!! that’s like another decade!

anyhoo, tgh tengok-tengok and perati-perati kan…there’s one tiny little thing that makes me turn off…….

wanna know wat????

ITS THE FOOD!!!!!!!

Arrghhhhhhhhhhhhh!!

Obviously if I were to go to States or OZ, we would be going atleast a week….and benda2 meaty ni haram utk dimakan….SO PLEASE PLEASE TELL ME..........

how could I survived out there with only eating fish ????
and another thing…. VEGE???????? Sungguh tak suka ok!!

nak tapau from Msia???? oh cool, it’s a very good idea, but takkan when I passes by some nice restaurants, I tak nak try out the food kan…mcm tak best jer!!??
but hey... how do u survived @ Maldives dulu??? hohoho....they are Muslim country laaa, so their main food ala-ala Indian jugak ie rice, tosey, curry etc..and they do served some Western for the expats like us..*wink

so mcm mane nak pergi mat salleh countries gini???
meaning I can only travel Asian countries (that obviously served & easily could find HALAL food) je la buat masa terdekat ni…….yg jauh-jauh tu tunggu lah aku khatam makan ikan & vege dulu ok…huhuhuhu….I will definitely keep u posted on that once I SUCCESFFULLY EATING THOSE TWO!!!!!!!!!!!!!!
Errghhhhhhhhhhhhh!!!!!

5 picky me!:

Anonymous

kalau dalam keadaan terdesak/musafir, tkpe.
makan fish burger pun di gorengkan tmpt yang sama as burger2 dari daging yang "lain".
french fries pun digoreng dalam satu tempat dengan bacon strip.
so tkde bezanyer.
orng msia yang ke luar negara sebok nak makan fries dgn fish burger aje sebab tkut termakan daging "lain" tu dah salah concept. kalau betul2 nak halal food, bawak maggi segera, periuk belanga pelbagai. skrng ni pun msia dah ada periuk nasi kecil,makanan segera ala-ala ransoum tentera. so tkd emasalah ct.
go to states. and enjoy the traveling.

tootsie

hehehe takkan nak makan fries jer everyday kot ngah??

and if i need to bring all the periuk belanga bagai, nanti mesti tak muat nak bawak balik cos of too much shopping stuff..hahaha

xx

Nana

hmmmm well .. nothing is easy and everything has a price ;D .. dtg UK lah .. banyak yang halal. Now KFC pun dah ada yang halal.

No lah! I think anywhere you go now you're bound to find atleast one halal restaurant. So its ok. Meh dtg UK .. my house is FOC :D

Oh yes, you kerja hotel ke??? I am in desperate need to interview some hotel managers .. do you have any friends yang I boleh interview???? hehehe!

Erdayu

zie, there a lot of halal restaurants..! Trust me you will not have any problem with the food. In fact u akan excited nk makan. I didn't have any problem in london, NY and LA.

tootsie

sis nana - hmm..interesting la ur offer! bagi i dig out my tabung $$ dulu..hehe

hotel managers?? wow !for UK ker?? my frens belum lagi yg dah naik to that level..my acquaintances byk laa..:)

but if u opening one, do let me know, i jadik maid pun takpe..huhu

Blog Widget by LinkWithin
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ►