Thursday, January 22, 2009

yeayyy!! finally someone tagged me!!

Thursday, January 22, 2009

I was tagged by profazni….hehe m so honoured sis... enjoy my story!!!!!!!!!

Peraturan untuk menerima award ini ialah:

Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.


Here goes 10 facts about me ...

(i) Food : my cheffy & I suka gi makan ikan siakap @ vicchuda!!!!!!!!! It’s a quality time for both of us with our fav IKAN!!! my family and closed friends sememangnyer tau that ME DON’T EAT FISH tetapi vicchuda nyer mmg sedap banget & rangup gila hokeh!! If korang tak caya, gi try sana and order IKAN SIAKAP 3 RASA – of cos the fish its quite big laa..but trust me, dgn kesedapan nyer, 2 orang pun leh habis makan tau!!!

Tempat ni jauh tau from our place - they have 4 outlets and all of them in damansara area. Cheffy & I buat ni as our bi-monthly ritual!! The last time we had them was way before my wedding so now we are planning to do it next month!! Wootsssssssssss!!

(ii) my passion : Same like profazni i, me love doing events too…I have passion in organizing it and betul la ckp u sis, bila events tu habis and everyone happy, then you boleh rasa that all your hard work organizing it sungguh berbaloi!!!!!!!!!!! Nikmatnyer tak terhingga sampai jilat ibu jari kaki laaaa kiranyer!! Haha.. But I have no idea why I didnt join events department in my hotel. But takpe maybe soooooonnnn cos now I’m more happier doing it casually for my good friends, kalau dah buat events 24/7 macam kena paksa la plaks kan??

(iii) SUNGGUH MALAS MEMASAK!!! PERIODD!!!!!!!!!!

(iv) Suka basuh pinggan! I think I suka the gabungan of air and sabun kot, itu jerr!!!!!!!!!!! Hehehe

(v) WATER HEATER aka HOT WATER is my LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tapi sedih nyer currently at our new apt, our hot water rosak la plaks…sungguh tension tau!!!! So skrang ni semua dah jadi malas nak bangun pagi and malas nak mandi !!!! kalau dulu masa mandi pakai hot water, kita boleh nyanyi dgn suara sumbang, can main-main buih, can manjakan diri dlm bath-tub, kiranye boleh dok 1 jam la dlm bilik air semua tu kan ??? but sekarang….TIDAK LAGI!! *sentapppppppppp tau!!!! Ape-ape pong, jangan ditanyer mcm mane I mandi sekarang ok!!!!!!! wootsssssss!!

*sigh* tuan khemah, bila nak hantar plumber betulkan ni ????? uwaaaaaaaaaa!!

(vi) Gue suka toilet “cangkung”..hehe instead of seating wc..cos senang nak kuar….hehehehe..cuba korang try, mmg la penat mencangkung kan but seriously ia adalah cara yang PALING berkesan !!!!

(vii) my v-sis & v-lahans (the boyz) pangge me WARDEN!!!! Apakah maksud tersiratnye??? Technically gue ni garang and they usually listen when I talk (chett perah-san la ko minah!!!!!!!)…. no la, we usually discuss every single thing...takde sape jadi ketua sebenarnyer ..sebab susah nak jaga 10 girls+10boyz (partners) = 20 individual person yg berlainan pei-el!!! so someone kena garang or marah2 sket baru leh jalan...hehehe...but i seriously have no idea when they started this.. I know one of them started it and telah melekat sampai sekarang…. sesungguh nyer m not as garang as they thought I am…hmmmmm…. am I?? am I?? am I garang babessss???? hehe..Lets wait once they read thiss…..

(viii) Korang nak tau??? Semenjak dua menjak dah kawin ni kan… every night cheffy akan tucked me in and dodoi-kan me before sleep…ihiks….adakah ini perangai seroang isteri yg manja, gediks or dah nak mampus eks????? hahaha... Biasalaa baru baru kawin kan..but I pray for it to be last forever…amin...thanks sayang!! Hehehe

(ix) Suka makan mandarin oranges yg telah disejukkan dalam peti sejuk (I got two oranges on my table, that’s y it became one of the facts in here + ni kes dah takde idea nak ngarang) hehe

(x) thank god it’s the last one!!...okay make it good make it good…..hmmmmmmm……..here u go….remember the coach bag that I received as a gift from my partner in crime…?? Yg berwarna plum itewwww???! kalau tak tau, baca kat sini!! Anyway handbag tu gue tak pakai lagii!!!!!!!! can u believe it???? Its 1 month old already and gue left it hanged in my room gitu jerr….cian diaa..!! takpe, I take u out one fine day ok coachy…its just that I didn’t go out to anywhere pun rite now…either I terus balik rumah lepas kerja or singgah rumah family…camne nak melaram??!!


yeay habis dah !!!!!!!
now,
mari kita lihat sape yg akan menjadi mangsa tag ini..hmmm....
+ i'm duta (haha amik ko..ko kena lagi!!)
+ cpms (sorry, another one if u kering idea ok)
+ lisha (welcome to my world)
+ anakmami (saya tau akak dah malas nak buat entry, but still saya nak tagged gak) ihiks
++ seriously i have no idea who else that have been reading my blog..so help ur self ok & have fun doing it!!

6 picky me!:

d u t a

+ tootsie +

choi... i kena kan... siap...
i nak jawab 1st entry kat sini

1st . i impikan cheffy dodoikan i sebelum i tidur juga... habis laaa... i bawak watak MEMEY... jgn terkejut if weols kat pejabat office duduk sekali... uhuks... kan... i tak berniat nak ambil hak you ye... i hanya manusia biasa... (ayat memey dalam WHI)

2nd... tunggu i habiskan DAY3 ye! hahhaha

internet rumah i mybe today last day! so delay few weeks laaa kot. tunggu... i punya wajib lebih sensasi dan teruja!

tootsie

poyos ah ko B!!!!!!!!!! ape kata jap lagi ko gi jer sendiri tv3 tu!!! :P

Anonymous

ct lupa taruk:

1. saya juga suka "takutkan" anak2 kecil sampai trauma..wakakakak

tootsie

haha bluekssssssss...but i think ur kids started to love me cos i bawak them to the pool!!

lepas ni habis laaa, no more maluri, sumer nak gi rumah jijie jerr!!

Anonymous

uit...warden tu start masa b'day zaza, amy n copi at a'famosa..

it all started there!!!!! go find date n make it as one of celebration in ur personal calendar..hehehee..

i oso want chef yg dodoikan i..owh~ hehehe...lucky u warden!

love stay strong! stay u!

*Ms.J*

tootsie

ooo yes yes thanks ja..!! haha..i ingat cos i dok bahagi2 kan the rooms for all of us masa tu kan??

muahaha..nanti i check on d dates ok..muahx!

Blog Widget by LinkWithin
 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates ►