Seriously tgh sakit jiwa kejap bila tgk Sporeans blog yg tunjuk pasal Spore Sale!!
Kadang-kadang rasa mcm >>>> kan best kalau I born in Spore or my work based in Spore or m married to Sporean…err..ihiks…got relatives in Spore pun tak memadai!!
Whenever I balik Spore, my cousins ade je benda baru yg melekat kat badan dorang either bags, handphones, sampai ke rambut.. kasut tu dah biasa la…semua org tukar kasut..btw do u know Spore ni ade “musim pesen” dia sendiri…now they are on LongChamp punyer musim, so everywhere u go, u can see “bag yg nampak mcm murah but its ex!!” tu kat tgn orang…not ex like GUCCI or PRADA la..but ex dari GUESS I might say….
Kadang-kadang rasa mcm >>>> kan best kalau I born in Spore or my work based in Spore or m married to Sporean…err..ihiks…got relatives in Spore pun tak memadai!!
Whenever I balik Spore, my cousins ade je benda baru yg melekat kat badan dorang either bags, handphones, sampai ke rambut.. kasut tu dah biasa la…semua org tukar kasut..btw do u know Spore ni ade “musim pesen” dia sendiri…now they are on LongChamp punyer musim, so everywhere u go, u can see “bag yg nampak mcm murah but its ex!!” tu kat tgn orang…not ex like GUCCI or PRADA la..but ex dari GUESS I might say….
anyhoo…Kat KL belum sampai lagi but I did wore it once last weekend..huhuhu…I bet my [V] sis dok tanye dlm hati [ plastic handbag ape yg si warden ni dok pakai??] hahaha..and I’ve seen the same design of handbags @ outlet brand store yg jual dalam RM30 jer satu…seriously this handbag mmg paling senang nak imitate..PALING SENANG!!! Nak tgk rupa style musim LongChamp dorang ni camne??? Here u go………..

So very plastic kan?? I ingat dulu masa kecik2 kitorang pernah ade dah design ni but utk pergi pasar jer…well the design is back and pandai plak dorang ni buat dia jadijk stylo eks..??!
Anyhooo, back to the Spore Sale – I have no idea why Spore nyer Sale usually boleh dpt jual all the branded stuff are so cheap compared to the one in Msia..apart from the taxes laa…that one definitely I know!!!!!!!! But korang tak sakit hati ke tgk when we in Msia earn the same $$ as in Spore [ dollar to dollar ] but they can get more cheap branded stuff than us…????!!!!! SAKIT HATI TAK???? Lagi-lagi branded stuff ni semua buat SALE yg gila2 !!!!!!!!!
I dun even bother to go warehouse SALE kat KL ni..seriously? ape yg murah nyer?? Will it go down to RM5 per piece..??!! NOPE…!!!!!!! RARELY, they will go down below RM50.. I was there when the Crocs Sale last year @ Expo.. my mom & my sister went..queue dari pagi till ptg..and they got the crocs only for SGD15-30 per piece!! If u convert sini still lagi murah ok..last Crocs promo I saw in KL was @ RM75 per piece tau with our money!!??!!!!! If Spore jual SGD75 for shoes dah kira mahal tau!! But if kita sini, kasut harga RM40 pun kira affordable lagi. Kat sane?? jgn harap la..they only bought cheap shoes/sandals yg harga SGD15-30 jer tau…in their dollar!! Branded shoes tu paham2 la mmg mahal kan.. :)
Jgn cerita la pasal queue panjang bagai… takkan nak barang murah boleh senang2 jer masuk beli & bayar in 10mins kan?? So for me its totally worth it to beratur panjang sampai ke luar!!!!!
I met my Sporean friend last weekend. She even said, Spore are always on SALE, EVERYTIME EVERYTIME EVERYTIME !! Best kan? If m a Sporean, I don’t mind to take one day leave just to queue up to grab my branded stuff..seriously..i will gather all my gals, and kita ramai-ramai amik one day leave..sambil beratur sambil cam-whoring…pastu we bergaduh nak rebut handbags….habis shopping, we celebrate it at some place nice…WHOAAAAA!!!...best kan?? DREAM ON MS TOOTS!!!!!!!!!!!
To my Sporeans readers…entry ni actually ade notasinya >>> ”M SO JEALEOUS OF ALL OF U!!!!!!!!!!!!”

So very plastic kan?? I ingat dulu masa kecik2 kitorang pernah ade dah design ni but utk pergi pasar jer…well the design is back and pandai plak dorang ni buat dia jadijk stylo eks..??!
Anyhooo, back to the Spore Sale – I have no idea why Spore nyer Sale usually boleh dpt jual all the branded stuff are so cheap compared to the one in Msia..apart from the taxes laa…that one definitely I know!!!!!!!! But korang tak sakit hati ke tgk when we in Msia earn the same $$ as in Spore [ dollar to dollar ] but they can get more cheap branded stuff than us…????!!!!! SAKIT HATI TAK???? Lagi-lagi branded stuff ni semua buat SALE yg gila2 !!!!!!!!!
I dun even bother to go warehouse SALE kat KL ni..seriously? ape yg murah nyer?? Will it go down to RM5 per piece..??!! NOPE…!!!!!!! RARELY, they will go down below RM50.. I was there when the Crocs Sale last year @ Expo.. my mom & my sister went..queue dari pagi till ptg..and they got the crocs only for SGD15-30 per piece!! If u convert sini still lagi murah ok..last Crocs promo I saw in KL was @ RM75 per piece tau with our money!!??!!!!! If Spore jual SGD75 for shoes dah kira mahal tau!! But if kita sini, kasut harga RM40 pun kira affordable lagi. Kat sane?? jgn harap la..they only bought cheap shoes/sandals yg harga SGD15-30 jer tau…in their dollar!! Branded shoes tu paham2 la mmg mahal kan.. :)
Jgn cerita la pasal queue panjang bagai… takkan nak barang murah boleh senang2 jer masuk beli & bayar in 10mins kan?? So for me its totally worth it to beratur panjang sampai ke luar!!!!!
I met my Sporean friend last weekend. She even said, Spore are always on SALE, EVERYTIME EVERYTIME EVERYTIME !! Best kan? If m a Sporean, I don’t mind to take one day leave just to queue up to grab my branded stuff..seriously..i will gather all my gals, and kita ramai-ramai amik one day leave..sambil beratur sambil cam-whoring…pastu we bergaduh nak rebut handbags….habis shopping, we celebrate it at some place nice…WHOAAAAA!!!...best kan?? DREAM ON MS TOOTS!!!!!!!!!!!
To my Sporeans readers…entry ni actually ade notasinya >>> ”M SO JEALEOUS OF ALL OF U!!!!!!!!!!!!”

3 picky me!:
guess what! i am off to JB esok...and that is the nearest i'll be to S'pore! Crap!
LOL, dah nak dekat dah tu..takpe the next time mesti sampai la tu.. :)
hmmm...the sporean whom u met must be me la kan?! i tak heran sgt la sale. dah so common dah. btw, longchamp is passe now. it used to be the trend around last year august. i have two...one original and the other tiruan...bought from hongkong. =)
Post a Comment